Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 35 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Pohledy na mediální gramotnost v České republice
Holíková, Hana ; Lovaš, Karol (vedoucí práce) ; Čeňková, Jana (oponent)
Bakalářská práce je tvořena dvěma částmi. Částí teoretickou, která vysvětluje pojmy použité k realizaci práce a popisuje její teoretický základ, a částí praktickou ve formě psaných rozhovorů s respondenty z oblasti mediálního vzdělávání. Teoretická část představuje žánr rozhovoru a popisuje jeho možné metody, přibližuje požadavky mediální výchovy obsažené v rámcových vzdělávacích programech a doporučených očekávaných výstupech a představuje projekty zaměřené na mediální gramotnost. Praktickou část práce tvoří rozhovory s Přemyslem Dandou, PhDr. Janem Jirákem Ph.D., Michalem Kaderkou a PhDr. Radimem Wolákem.
Analýza metod násobení a jejich aplikace do didaktických pomůcek
BOUDOVÁ, Anna
Cílem této diplomové práce je prozkoumat různé metody násobení. Do výběru budou zahrnuty metody současné i metody používané v historii. Metody budou zanalyzovány a vzájemně porovnány. Na základě některých metod budou vytvořeny didaktické pomůcky pro podporu výuky matematiky. Při zpracování bude zvolen následující postup: - Studium literatury vztahující se k dané problematice - Analýza metod násobení - Prostudování rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání - Analýza rozvoje násobení ve vybraných sadách učebnic - Porovnání metod násobení - Tvorba didaktických pomůcek
Rámcový vzdělávací program a jeho naplnění v běžné a rozšířené hudební výchově
NERMUŤOVÁ, Barbora
Diplomová práce je zaměřena na předmět hudební výchova v jeho běžném pojetí a na vyučování hudební výchovy s rozšířenou výukou na 2. stupni ZŠ z pohledu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Práce obsahuje teoretické poznatky o kurikulárních dokumentech pro vzdělávání a o požadavcích RVP ZV na vyučování před-mětu hudební výchova. V několika dalších kapitolách se práce zabývá dokumenty, které se vztahují k výuce běžné hudební výchovy a k výuce hudební výchovy s rozšířenou ča-sovou dotací. Je zde poukazováno na rozdíly mezi těmito dvěma pojetími hudební vý-chovy. Práce uvádí část ŠVP konkrétní školy, kde vyučují hudební výchovu s rozšířenou výukou. Na základě rozhovoru s vyučující rozšířené hudební výchovy jsou v práci uve-deny poznatky z celkové organizace tohoto předmětu.
Indikátory výsledků chemického vzdělávání v České republice
Tříska, Jan ; Čtrnáctová, Hana (vedoucí práce) ; Ganajová, Mária (oponent) ; Klečková, Marta (oponent)
Disertační práce se zabývá indikátory kvality vzdělávání. Indikátory jsou učební úlohy, které ověřují, zda žáci dosáhli zamýšlených cílů vzdělávání. Cíle vzdělávání vymezuje národní kurikulum a jsou vypsány v RVP. Ve výuce chemie by měli žáci dosahovat klíčových kompetencí a vzdělávacích výstupů z oblasti Člověk a příroda a dále z oboru chemie. Práce se zaměřuje na ověřování cílů chemického vzdělávání v rámci obecné chemie na úrovni ISCED 3 (čtyřletá gymnázia a odpovídající ročníky víceletých gymnázií). Vzhledem k tomu, že cíle chemického vzdělávání uvedené v RVP G jsou příliš obecné, byly nejprve na základě studia odborné literatury pro oblast obecné chemie vytyčeny dílčí specifické vzdělávací cíle. Dále byl navržen systém indikátorů (učebních úloh), kterými lze dosažení těchto cílů u žáků gymnázia ověřit. V práci je popsán jeden z modelů, jak s indikátory kvality vzdělávání pracovat. Systém indikátorů byl nejprve posouzen ohniskovou skupinou, která byla složena z učitelů a didaktiků chemie. Tito experti hodnotili obsahovou a konstruktovou validitu připravených indikátorů. Následně byly některé sady indikátorů zadány žákům gymnázií. U zadaných indikátorů se hodnotila úspěšnost žáků při řešení úloh. Žák, který při řešení daného indikátoru uspěl, dosáhl během svého vzdělávání specifického...
Analýza učebnic matematiky pro střední školy zabývající se vybranými funkcemi
BOUDOVÁ, Anna
Cílem této bakalářské práce je porovnat vybrané učebnice matematiky, které se zabývají vybranými funkcemi na středoškolské úrovni. Na základě rámcového vzdělávacího programu pro gymnázia bude zkoumáno, zdali učebnice splňují požadavky pro výuku dané oblasti matematiky. Prostřednictvím ukazatele rovnoměrnosti učiva bude provedena analýza rozsahu, díky které bude zjištěno rozložení učiva v rámci jednotlivých učebnic, a pomocí měření didaktické vybavenosti učebnic budou učebnice analyzovány a kvantitativně hodnoceny. Přínosem tohoto výzkumu bude ohodnocení zpracování vybraných učebnic poukazující na jejich kvalitu.
Postoj učitelů k nové kurikulární reformě
Zelená, Lucie ; Basl, Josef (vedoucí práce) ; Tuček, Milan (oponent)
Diplomová práce je pojata jako kvantitativní výzkumná studie. Její snahou je zachytit názor a postoj učitelů české základní školy na novou kurikulární reformu, která oficiálně vstoupila do praxe v roce 2005 v podobě Rámcových vzdělávacích programů. Nový systém kurikulárních dokumentů nahrazuje původní vzdělávací programy s centrálně danými osnovami a rozšiřuje tak do značné míry autonomii škol a pedagogických pracovníků, jejichž úkolem bylo vytvořit si vlastní školní vzdělávací program. Vedle proměny cílů případně obsahové stránky základního vzdělávání se zároveň mění i role a očekávání spojená s profesí učitele. Cílem šetření je zjistit a popsat, obecný názor učitelů na tuto změnu pojetí vzdělávání a její přínos na úrovni povinné školní docházky. Dalším úkolem je ukázat, jak učitelé hodnotí bariéry a své vnitřní motivace spojené s realizací reformních kroků na školách a jak se tyto bariéry promítají do jejich celkového postoje k reformě. Výzkum bude dále zjišťovat, jak učitelé vnímají změny, jež na školách proběhly od zavedení reformy do praxe a které prvky považují v souvislosti s její realizací za problematické. Cílem výzkumu je též zjistit, jak učitelé hodnotí svou vlastní snahu o implementaci změn do vlastní pedagogické praxe.
Environmentální výchova jako součást praktických činností v mateřské škole a ve školní družině
Chovancová, Petra ; Vodáková, Jitka (vedoucí práce) ; Jančaříková, Kateřina (oponent)
NÁZEV: Environmentální výchova jako součást praktických činností v mateřské škole a ve školní družině AUTOR: Petra Chovancová KATEDRA: Katedra informačních technologií a technické výchovy VEDOUCÍ PRÁCE: Doc. Ing. Jitka Vodáková, CSc. ABSTRAKT: Tato bakalářská práce poukazuje na možnosti realizace environmentální výchovy v mateřské škole a školní družině pomocí praktických činností. V teoretické části nejprve mapuji rámcové vzdělávací programy pro předškolní a základní vzdělávání a charakterizuji environmentální výchovu a její propojení s praktickými činnostmi. Cílem praktické části bylo vypracování a realizování dílčí části projektu, zaměřeného na environmentální výchovu. Projekt měl dětem především poskytnout možnost seznámit se s některými metodami, jako je pozorování, využití jeho výsledků pro další činnosti, objevování souvislosti mezi různými jevy v přírodě, poznávat prostředí, ve kterém žijí a získávat k němu kladný vztah. Celkově byl zaměřen na podporu vývoje dítěte jako proenvironmentálně zaměřené osobnosti. KLÍČOVÁ SLOVA: environmentální výchova, praktické činnosti, rámcové vzdělávací programy, projekt, pozorování
Vzdělávání geografií v období kurikulární reformy českého školství: reflexe změn na vybraných pražských gymnáziích
Jáchym, Jan ; Chromý, Pavel (vedoucí práce) ; Hanus, Martin (oponent)
Diplomová práce se zabývá geografickým vzděláváním a analýzou výuky geografie na pražských gymnáziích. Cílem práce je zhodnotit dopady prováděných kurikulárních změn na výuku zeměpisu, respektive analyzovat prováděné kurikulární změny v českém školství a jejich reflexi vyučujícími pražských gymnázií, personální a obsahové zajištění výuky geografie a formy vzdělávání na pražských gymnáziích. Konkrétně zde pak hledáme odpovědi i na otázky, jak se liší názory pedagogů na novou podobu maturitní zkoušky, a zda lze se zmíněnou maturitní zkouškou očekávat i změny ve způsobu výuky. Práce je založena zprvu na kritickém zhodnocení odborných materiálů k reformě školství a vlastní empirická část pak na výsledcích dotazníkového šetření a vyhodnocení řízených rozhovorů s jedenácti respondenty z řad učitelů geografie devíti pražských gymnázií.
Aktivizační metody a formy ve výuce přírodovědných předmětů
Kolková, Jiřina ; Drda Morávková, Alena (vedoucí práce) ; Vašutová, Jaroslava (oponent) ; Škoda, Jiří (oponent)
Předkládaná disertační práce se zabývá aktivizačními metodami a formami ve výuce přírodovědných předmětů a je řešena s ohledem na aprobaci autorky, kterou je chemie a biologie. Je řešena v souladu s požadavky školních kurikulárních dokumentů, obzvláště požadavkem na změnu stylu výuky ve školách. Je vypracovaná v logické návaznosti na předchozí práce autorky - projektovou výuku řešenou v diplomové práci a kooperativní činnosti řešené v práci rigorózní, přičemž výzkumná část zahrnuje dotazníkové šetření a videostudii analyzující aktivizační metody a formy sledované skupiny zejména středoškolských učitelů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 35 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.